8/31/2013

The future is ours to create

Sinead O'Connor - Nothing compares 2U

   Jakiś czas temu świat tańca towarzyskiego podzielił się... Generalnie rzecz ujmując powstały dwie główne federacje: WDC i WDSF. Osobiście odnoszę wrażenie, że podział ten jest coraz bardziej widoczny i znaczący. Wydaje mi się, że w przyszłości być może dojdzie nawet do podziału tańca towarzyskiego na dwie nowe formy taneczne, gdyż różnice pomiędzy prezentowanym stylem stają się widoczne gołym okiem nawet dla przeciętnego laika! A Wy jak sądzicie, jaka jest przyszłość tańca towarzyskiego?











   Some time ago the world of ballroom dancing has divided into two main parts (federations): WDC and WDSF. I have a feeling that this split is more and more visible every single day. In my opinion there is a chance that in the future the world of ballroom dancing will split into two seperate dance forms, because the styles presented in these two federations are completely different! And what do you think about the future of ballroom dancing? 

P.S. Zdjęcia zaprezentowane przeze mnie nie mają wymiaru personalnego i mają tylko pokazać kierunek rozwoju tańca towarzyskiego (wariant ekstremalny ((;).

P.S. The photos used by me in this post should not be taken personally. They only allow me to show the direction in which ballroom dancing is heading (extreme variant ((;).

16 komentarzy:

  1. Nie każdy tańczący w federacji wdsf robi mostki do podłogi I rzuca się jak na przedstawionych zdj .

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dlatego zaznaczyłam, że jest to wariant ekstremalny! Też uważam, że mnóstwo par w WDSFie tańczy wspaniale:)) Po prostu chciałam pokazać kontrast ;))

      Usuń
  2. Ja mam tylko nadzieję, że wciąż najważniejszy będzie TANIEC :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oczywiście, tylko ten taniec pomiędzy federacjami może się baaardzo różnić! ^^

      Usuń
  3. Mogłabyś wyjaśnić różnice i opisać wszystko jakoś szybko i prosto? :)

    OdpowiedzUsuń
  4. sexylatinodancer:)9/02/2013 09:33:00 PM

    Ale to raczej nie zarząd WDSF-u kreuje taki styl tańca tylko sami tancerze i ich trenerzy...ja osobiście uważam, że takie podziały federacyjne niczemu nie służą a wręcz szkodzą ruchu tanecznemu. Wiadomo, ze chodzi o pieniądze...a to najszybszy środek destrukcyjny. Powinny wrócić czasy, gdzie WDSF miał ruch amatorski a WDC zawodowców.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jest jak jest, a my tancerze nie mamy na to wpływu i powinniśmy zajmować się tańcem!!! :))

      Usuń
  5. Proszę zobacz na czołówke WDSF Amatorów - Valeri , Segatori , Zharkov .. I tak dalej specjalnie nie wymieniłem Olgi i Sergieya ponieważ kreują oni swój własny styl który młodzi nieudolnie starają się skopiować . Szkoda że TY na swoim blogu piszesz TAK bardzo stronniczo a nie przedstawiasz jaka jest rzeczywistość . Jeśli już tak porównujemy może spojrzymy na 1/4 1/8 Turniejów WDC i w tedy porównamy - bo tam również bywa różnie nie zawsze tak pięknie i dostojnie jak to opisujesz ! Kontrast który chcesz pokazać ukazujesz BARDZO stronniczo i niesprawiedliwie .Sama przez takie wpisy i opisy budujesz atmosphere wrogości między federacjami - a taniec powinien łączyć a nie dzielić .

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Post jest zupełnie neutralny. Dostrzegam pozytywne jak i negatywne strony jednej i drugiej federacji: WDSF promuje aspekt sportowy, zwinność, kondycję, wytrzymałość, akrobatykę, skoczność, dynamikę, WDC klasę, technikę, precyzję, dokładność, jakość, tradycję, elegancję... Jeśli już my tancerze musimy wybierać jedną federację to powinniśmy wybrać tę, do której bardziej pasujemy - i wydaję mi się, że ja z moim partnerem tak zrobiłam. Jednak nie zmienia to faktu, że doceniam i podziwiam taniec par, które wymieniłaś/eś!!! :)) Zdjęcia, które wybrałam miały pokazać kierunek (zaznaczyłam, że jest to wersja EKSTREMALNA) rozwoju tańca w WDSF-ie i WDC. Dlatego wybrałam zdjęcia najbardziej klasyczne z innej epoki, aby zaprezentować WDC oraz zdjęcia najbardziej "szalone", aby pokazać WDSF! Współpracuję z parami zarówno z WDC jak i z WDSFu, więc chyba aż tak wrogo nastawiona nie jestem!!! :))
      P.S. Post ten nie namawia, nie zachęca i nie skłania do porównywania federacji - informuje tylko o powstających różnicach, tak?

      Usuń
  6. W ktorym miejscu pokazana jest stronniczosc i atmosfera wrogosci? Dla mnie ten post jest wyjatkowo neutralny!

    OdpowiedzUsuń
  7. Te ostatnie zdj jest z team cup youth

    https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10151814252417369&set=a.10151814248057369.1073741911.157658162368&type=3&theater

    OdpowiedzUsuń
  8. Czy mogłabys przetłumaczyć w jednym zdaniu jaka jest różnica miedzy wdsf a wdc ? Czy wiesz moze jak wyglądają turnieje w uk ?( chodzi mi o B klasę ) i czy wiesz moze na jakiej stronie szukać gdzie odbywają sie turnieje i kiedy ? W góry dziękuje za odpowiedz :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Sylwiaa przygotowałam już 2 oddzielne posty dotyczące WDC i WDSF, szukaj w archiwum z września. Tam masz opisane federacje i podane linki do oficjalnych stron. Jeśli interesują Cię turnieje w Anglii to raczej szukaj w WDC, natomiast nie licz wtedy na turnieje w klasie B, a raczej open... Mam nadzieję, że pomogłam :))

    OdpowiedzUsuń