10/18/2013

Streching

   Rozciąganie nigdy nie było ani moją mocną stroną ani moim ulubionym zajęciem! Jestem dłuuuga ;)) więc każdy skłon tułowia czy podniesienie nogi go góry kosztuje mnie sporo wysiłku... Poza tym jestem mega niecierpliwa i szybko się nudzę, więc siedzenie w jednej, na dodatek jeszcze niewygodnej pozycji doprowadza mnie do szału... I w związku z tym wszystkim bardzo, ale to bardzo zaniedbałam rozciąganie... Jakiś czas temu zauważyłam, że jest coraz gorzej, a moje sztywne i pokurczone ciało nie pozwala mi na szybki rozwój i dalszy postęp. No więc "misja streching" trwa już jakiś czas i nie jest aż tak strasznie źle... ((; Staram się chodzić na rozciąganie raz w tygodniu (60min) do szkoły Free Art Fusion w Warszawie, o której już pisałam na przykład przy okazji posta "Power Combo". Moje zajęcia wykorzystują gumę, która nazywa się "Flexiline". A jak rozciąganie może pomóc nam - tancerzom towarzyskim? Oto podstawowe zalety:
  • poprawienie gibkości, elastyczności i giętkości,
  • zwiększenie zakresu ruchu,
  • pozytywny wpływ na zmęczone i zbite mięśnie,
  • poprawa ukrwienia układu motorycznego i jego rozruszanie,
  • forma rehabilitacji.





   Streching is neither my advantage nor my favourite activity! I am looong ;)) so every bend of the body or lifting of the leg costs me a lot of effort... Additionaly I am sooo impatient and I get bored really easy and fast so sitting in one position for long time which is also uncomfortable is for sure not for me... And this is why I have neglected streching so much... Some time ago I noticed that it is worse and worse with my flexibility and that my stiff body does not allow me to develop fast and efficient. So I have started "mission streching" and it is not very bad... ((; I try to attend streching classes once a week (60min) in Free Art Fusion. This is a dance school in Warsaw and I wrote about it some time ago on my blog, for example in the post "Power Combo". We use a special divice in these classes - "Flexiline". And how can streching help us - ballroom dancers? Here are the most important pros:
  • improvement of suppleness, flexibility and elasticity,
  • increase in the range of movement,
  • positive influence on tired and fixed muscles,
  • improvement of the supply of blood into the body,
  • a form of the rehabilitation.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz